spot_img

ذات صلة

جمع

Nebolí a potkají množství žen. Co jsou cysty a jak vznikají

Otázky, co jsou cysty, proč a jak vznikají, se...

Endometrióza je problémem zejména mladých žen

Endometrióza je onemocnění, které postihuje jen ženy. Nejčastěji jím...

Jak vypěstovat klíčky: Rady, informace a postupy krok za krokem

Léčivé účinky klíčků znali už staří Číňané před pěti...

Jóga, crossfit i silový trénink. Pět online tréninků, které zvládnete i doma

Aby lidé co nejméně pobývali ve velkých skupinách a...

Bolest zubu nebo trhání osmičky

Všechny články, které informují o mimořádných opatřeních a základních...

Zavřete oči, do módy se vracejí nejošklivější tenisky všech dob

Několik věcí se jim nedá upřít. Například to, že jsou nesmírně pohodlné. Faktem je i to, že v nich mládí strávila celá generace lidí narozených v sedmdesátých a osmdesátých letech. V jejich prospěch hraje také skutečnost, že Steve Jobs se jich nevzdal nikdy.

I tak mnoho lidí převrací oči při pomyšlení, že trend „dad sneakers“, tedy tenisky po tátovi, se vrací do módy.

Hrubé, neforemné a pro mnohé i neuvěřitelně ošklivé boty však uvádějí dokonce i značky jako Dior či Chanel. Nic se nedá dělat, boty z devadesátých let jsou zpátky.

Kde se ty ošklivé boty vzali?
Sneakers jsou ve své základní podstatě sportovní obuv. Zatímco v padesátých a šedesátých letech minulého století byly tenisky jednoduché boty s plochou podrážkou, sedmdesátá léta a větší zájem o sport přinesl změny v jejich vývoji a tvorbě.

Tenisky se stále více přizpůsobovaly potřebám konkrétních sportů a vznikaly speciální modely pro běh či basketbal.

Koncem osmdesátých let byl již vývoj atletické obuvi masový a sportovní boty se stále intenzivněji prosazovaly i v běžné módě. Především jako součást módy pro mladé lidi.

Rozvíjející se reklama a marketing navíc vyvolaly obrovský nárůst značek. Rozsáhlá analýza ukazuje, že na americkém trhu se v roce 1970 prodávalo jen 5 typů sportovních bot, v roce 1988 to už bylo 285 a v roce 2012 dokonce 3371.

Koncem osmdesátých a začátkem devadesátých let se velmi přesně vymezil trend sneakers tenisek, které již nebyly určeny pro sport samotný, ale pro běžné, každodenní nošení.

Trendem se staly zejména vysoké tenisky s robustními podrážkami a trh ovládala značka Nike. Ta ve spolupráci s basketbalistou Michaelem Jordanem uvedla nezapomenutelnou kolekci Air Jordan.

Před pár měsíci však velké sportovní značky ohlásily opětovný návrat k designu před dvaceti lety a na trh se tak dostaly Nike Air Max 97.

Nejde o velké překvapení, design osmdesátých i devadesátých let se v módním průmyslu objevuje už nějakou dobu.

Stejně výrazně do ní proniká také trend athleisure, tedy povýšení pohodlného a sportovního oblečení jako tepláky a legíny na běžnou součást casual oblečení.

Pro mnohé lidi navíc tyto tenisky působí zábavně a jde o jakousi módní estetiku ošklivosti.

Navíc dad sneakers se podle módní etikety nemusí nosit jen ke kalhotám. V ženské módě naopak nejvíc vyniknou jako přízemní kontrast k jemným šifonovým či krajkovým šatům a rozbíjejí nudné a strohé tmavé outfity. Zejména však záměrně šokují svojí nepatřičností.

spot_imgspot_img